Hjälp mig räkna/Do the math!

Anna asks searching questions of her local authorty, and the post starts and finishes with an infographic that being biased due to its content I just love!

Annas Art - FärgaregårdsAnna

For English version, scroll down and find it after the Swedish version.

Kan ni hjälpa mig att räkna? Jag får inte ihop det. Se nedanstående frågerunda jag har haft med kommunen. Jag ville ta reda på hur många bostäder kommunen planerat för totalt för att kunna göra en bedömning om Trosa förbifart/infart västra Trosa och exploateringen av vår storslagna natur på Tureholmshalvön som hotar havsörnens närvaro verkligen behövs. De svar jag fått ger mig inga klara besked om hur väl planeringen stämmer överens med tillväxtmålet om 150 nya invånare per år. De sista frågorna jag ställde i tråden har jag fortfarande inte fått svar på. Så ni får hålla tillgodo med de uppgifter jag fått från kommunen. Kan ni få ihop ett tydligt svar utifrån alla delsvar? Jag har inte lyckats hittills, men så är jag inte så bra på matte heller 😉

Anna

Från: Anna Bohlin
Skickat: den 13…

View original post 2,275 more words

Author: Thomas

I am branch secretary of NAS West Norfolk and #actuallyautistic (diagnosed 10 years ago at the comparatively advanced age of 31). I am a keen photographer, so that most of my own posts contain photos. I am a keen cricket fan and often write about that subject. I also focus a lot on politics and on nature.